Kontakt

Asociace profesních účetních České republiky, z. s.

Houškova 32, 326 00 Plzeň

tel. 910801780

fax  910801782

email  info@acpa.cz

Odběr novinek
RSS

Archivace dokladů

živnostník, neplátce dph, vedení daňové evidence - jak dlouho musí schovávat faktury a pokladní doklady? Je to 10 let podle paragrafu 31 zák. o účetníctví? Děkuji za odpověď.
Archivace dokladů - odpověď č. 3, 7.01.2011 10:10, Reagovat
Ve vazbě na předchozí odpovědi doplňuji: zatímco např. vystavené faktury u "běžného - výše definovaného" živnostníka, neplátce DPH, neovlivňují PŘÍMO základ daně z příjmů (ale při jejich nezaplacení jsou součástí pohledávek a tím i obchodního majetku dle zákona o daních z příjmů- k 31.12.), pokladní doklady mají podle mého názoru "silnější význam". Ale pozastavme se: obdobně, jako přesně nevíme, co to je daňová evidence (viz. předchozí odpovědi), ze zákona o daních z příjmů nevím, co to je pro účely vedení DE dle § 7b "doklad". Ale pozor- vedle moci zákonodárné zde působí též moc soudní. Existuje rozsudek, kterým bylo rozhodnuto, že živnostník dokumentuje své příjmy a výdaje v hotovosti příjmovými a výdajovými pokladními doklady. Takže závěrem: při rozhodování o "zničení starých" faktur a pokladních dokladů doporučuji velkou opatrnost s doporučením posuzovat jednotlivé "druhy dokladů" samostatně a to z různých hledisek a to nejen daňových.
 
Přečteno 17290x
 
Přidat nové téma
Zpět

Reagovat na příspěvek

Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód: