Kontakt

Asociace profesních účetních České republiky, z. s.

Houškova 32, 326 00 Plzeň

tel. 910801780

fax  910801782

email  info@acpa.cz

Odběr novinek
RSS

Archivace dokladů

živnostník, neplátce dph, vedení daňové evidence - jak dlouho musí schovávat faktury a pokladní doklady? Je to 10 let podle paragrafu 31 zák. o účetníctví? Děkuji za odpověď.
Archivace dokladů - odpověď č. 1, 7.01.2011 09:16, Reagovat
Živnostník, neplátce DPH, který vede daňovou evidenci, vedl ji v minulých letech, vede ji v běžném roce a bude ji vést i v budoucnu (tzn. neuvažujeme o přechodech na uplatňování výdajů procentem z příjmů či přechodu na vedení účetnictví - a to "tam i zpět") se podle mého názoru při archivaci dokladů neřídí § 31 zákona o účetnictví. Úschova daňové evidence je "popsána" v § 7b odst. 5) zákona o daních z příjmů ve vazbě na lhůty stanovené v zákoně o správě daní a poplatků a od 1.1.2011 na Daňový řád. Zvláštní pozornost - a lhůty - platí pro mzdovou evidenci: mzdové listy, podklady pro evidenční listy důchodového pojištění.
Martin Čejna.
 
Přečteno 17291x
 
Přidat nové téma
Zpět

Reagovat na příspěvek

Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód: